Kiropraktik og større børn

Som børnekiropraktor er man uddannet til at behandle børn i alle aldre. De lidt ældre børn kommer oftest forbi en kiropraktor med klager over smerter, dårlig søvn, motorisk uro eller forsinket motorisk udvikling.

Børn med smerter i bevægeapparatet er meget mere almindeligt end man i mange år har troet. Et nyt stort studie fra 2019 har brugt data fra over 46.000 danske børn i alderen 11-14 år. De fandt at 30% af børnene oplevede moderate rygsmerter mens over 10% oplevede svære rygsmerter (Jørgensen et al. 2019). Det med ømme led og muskler er altså almindeligt og ikke nødvendigvis noget der kommer med alderen.

I denne aldersgruppe er det også en mulighed at barnet får smerter eller ændringer i bevægeligheden i forbindelse med overbelastning eller skader. Det kunne f.eks. være klager over nakkesmerter efter en brækket arm, eller smerter i knæene efter mange timers fodboldtræning.

Ligesom ved andre patientgrupper, vil den kiropraktiske tilgang være at undersøge barnets bevægeapparat for ubalancer og stivheder og behandle disse.

Læs artiklen: Epidemiology of spinal pain in children

Kiropraktor Sine Jønsson
Det Sunde Hus
Søren Frichs Vej 68
8230 Åbyhøj

Privatlivspolitik

Patientsikkerhed

Find klinikken

Du finder os i Det Sunde Hus, som ligger i Åbyhøj lidt uden for Århus.

Parkeringsmuligheder

Der findes gratis parkering i gården. Der er mulighed for parkering af barnevogne under halvtaget til højre for indgangen.
Bus nummer 12, som går fra Park Allé ved Århus Hovebanegård, holder lige udenfor klinikken ved stoppet "Chr. Winthers vej".